Daniel slutar

Publicerat: 2021-02-05 10:15 - Skrivet av Emelie Mårtensson

Efter snart fyra år som banförman har Daniel valt att avsluta sin anställning för att fortsätta sin karriär i grönytebranschen. Daniel gör sin sista arbetsdag på Tomelilla Golf den 12 mars, sen börjar han sin nya anställning som banchef på Ystad GK.

Daniel har gjort ett utmärkt jobb hos oss och han kommer vara saknad av både personal och medlemmar på golfklubben. Vi på Tomelilla Golf vill rikta ett stort tack till Daniel för de här fyra åren och önska honom stort lycka till framöver!

Kristian Hägglund
Klubb-/Banchef
Daniel:

Efter närmare fyra år som greenkeeper på Tomelilla GK är det dags för mig att ge mig på nya utmaningar. Jag har trivts mycket bra med arbetet, kollegorna och medlemmarna. Hoppas att ni känner likadant!
Jag tycker att vi hållit banan i gott skick de åren jag varit här och det känns såklart jättebra. Jag är både glad och stolt över det arbete jag gjort här under åren och kommer alltid att se tiden på Tomelilla GK som mycket positiv.

Nu har jag fått chansen att bli Banchef på Ystad GK och det kunde jag inte motstå, att bli Banchef har alltid varit ett mål för mig. Det kommer att bli en utmaning men jag känner mig redo och det ska bli riktigt kul! Man kan alltid lära sig mer men jag känner att jag har en bra grund att stå på.

Jag skulle vilja tacka er alla för de här åren och både tror och hoppas att det kommer att gå riktigt bra för Tomelilla i fortsättningen också.  Jag skulle även vilja ge ett extra tack till Kristian, Per-Åke och Per-Anders för att ha gett mig chansen här och för visat förtroende de här 4 åren.

Vi ses säkerligen i sommar, antingen i Tomelilla eller i Ystad!

Med Vänliga Hälsningar

Daniel Grant

Vi välkomnar Robin!

Vi kan med glädje berätta att Tomelilla Golf har anställt Robin Andersson som greenkeeper, han börjar sin anställning den 8 mars.

En del av er känner kanske igen Robin som är medlem i klubben sedan tidigare och en duktig golfare! Robin har arbetat ett par säsonger som greenkeeper och vi är säkra på att han kommer att passa in bra i gänget.