Kenth Bergström
Ordförande

Jag började min golfkarriär i slutet på 70 talet på Korslöts GK som ligger i Köping. Flyttade till Tomelilla 1988 och då blev det motorsport, tog upp golfen 2000 i Tomelilla GK. Jag fastnade för Tomelilla för att jag upplevde banan som utmanande, variationsrik och att man blev väl omhändertagen. Har varit ordförande sedan 2015.

Henrik Jönsson
Ordinarie ledamot/vice ordförande
Mitt namn är Henrik och jag har haft tillgång till en golfklubba så länge jag kan minnas. Vid 12 års ålder påbörjades min golfkarriär i Eslövs Golfklubb. Efter lumpen blev jag bosatt i Ystad och sedan dess har Tomelilla GK varit ett andra hem för mig. Älskar miljön, en klubb och förening som vill framåt i ständig förändring vilket jag tycker är underbart.
Är en person som har mycket åsikter och därför valt att engagera mig i styrelsen.
Siv Jensen
Ord. Ledamot/Kassör

Jag började med Golf 2003, då var jag medlem i Bromma/Björkliden, en 9-håls bana som låg vid Bromma flygplats. Jag har varit medlem i Tomelilla GK sen 2008. Blev invald i styrelsen 2013. För mig är golf att vara ute i naturen, motion och gemenskap.

Ulla-Christina Lindberg
Sekreterare

Jag trivs med att spela golf tillsammans med min man och goda vänner. Mitt golfhandicap är högt, men golfen ger glädje, motion, träning, gemenskap och inte minst härliga naturupplevelser. Trivs väldigt bra i Tomelilla GK, där jag blev medlem år 2017. Invald i styrelsen 2021. Har med mig erfarenhet av mycket föreningsarbete och hoppas kunna bidra med goda idéer för utveckling av klubben framöver.

Lisa Jönsson
Ordinarie ledamot

Började spela golf 2016 och blev fast. Suttit med i styrelsen sedan 2017 och är ordförande i klubbens damkommitté sedan tre år tillbaka. Jag har alltid varit fysiskt aktiv i hela mitt liv, men golf är nog den mest frustrerande sport jag ägnat mig åt. Trots det kör man på och det är den stora tjusningen. Tomelilla GK är också en klubb man trivs på, därför är det inte svårt att engagera sig vidare i klubben.

Albin Henriksson
Ylva Ekesiöö-Lyppert
Thomas Lindberg
Suppleant

Jag har spelat golf i hela mitt liv och varit med i många olika klubbar i Skåne och Småland. När vi flyttade tillbaka till Skåne och Ystad valde vi mellan olika klubbar i sydöstra Skåne. Valet föll enkelt på Tomelilla Golfklubb beroende på banans karaktär (bl.a. olikheterna mellan första och andra niohålsslingan), naturen och det fina mottagandet vi fick från första besöket. Jag blev invald som suppleant 2021.

Tome Najdovski
Marie De La Motte
Suppleant

Min ”golfkarriär” började år 2005 på Ystad GK. Jag blev medlem i Tomelilla GK år 2010. Här trivs jag, god stämning och med en bana som är mycket fin och varierande. För mig betyder golfen avkoppling, att få komma ut i naturen, och samtidigt spela med vänner och får chansen att stifta nya bekantskaper. Golfen ger en social samvaro och är en bra form av motion.

Kristian Hägglund
Bolagets representant