Träna inomhus i vinter

Publicerat: 2022-11-08 - 12:01 - Skrivet av Joachim Orrenius

Nu när hösten gör sig påmind är det allt fler, både medlemmar och andra träningssugna golfare, som söker sig inomhus till Tomelillas golfsimulator. När klubbens pro arrangerade en ny introduktion i hur simulatorgolf i golfhallen fungerar dök 24 intresserade upp.

De flesta av klubbens medlemskapsformer berättigar till fritt utnyttjande av golfhallen samt rabatter på både simulatorgolf och padelspel. Som medlem kan du köpa en tagg som låser upp hallens ytterdörr (kansliet säljer dessa för 50 kr). Övriga medlemmar och andra som inte är medlemmar får istället en dörrkod när tider bokas i golfsimulatorns bokningsapp Sweetspot.

Joakim Norgren hälsade gruppen välkommen och uppmanade alla att först logga in i golfhallens fria wifi - GOLFPADEL. Lösen hittar du på gatuprataren inne i hallen.

- Det vi vill kommunicera här idag är att du inte bara ska spela golf, du ska även träna, inledde Joakim Norgren som därefter pedagogiskt gick igenom de olika stegen.

Innan du kan starta ditt spel i golfsimulatorn är det ett par enkla steg som måste göras, bl a ska två appar laddas ner.

1. Ladda ner appen Sweetspot och skapa ett konto. Har du redan ett konto loggar du in.
  2. Ladda ner appen Trackman Golf och skapa ett konto. Har du redan ett konto loggar du in.
  3. Boka önskad speltid via appen Sweetspot. Koppla ditt kreditkort till appen så att du kan betala din bokade tid. När tiden är bokad och betald får du automatiskt en fyrsiffrig kod till hallens ytterdörr. Ange koden och # så hörs ett litet klick när dörren låses upp (koden är giltig 30 min innan bokad tid).
  4. När det är dags för spel trycker du igång projektorn i taket (kan startas tidigast 15 min före bokad tid) med avsedd fjärrkontroll samt loggar in på Trackman-skärmen (sitter på ena sidoväggen). Välj QUICK LOGIN och godkänn åtkomst till kameran i din mobil.
  5. Scanna QR-koden som du ser på stora duken och på skärmen eller logga in via den sexsiffriga pinkoden som också syns på duken/skärmen.
  6. Nu är du inloggad och kan välja flera olika funktioner i Trackman - Practice, Course Play, Games och Golf Lessons.
  7. När du spelat klart trycker du på HOME och OK och då sparas all data i ditt personliga Trackman-konto.

- Golf blir ännu roligare och mer utvecklande när du kan analysera dina slag. Via vår golfsimulator finns obegränsade möjligheter till detta. Träna på vintern och spela på sommaren, avslutar Joakim Norgren.

Läs mer om simulatorgolf på Tomelilla Golf här >>

Intresset för simulatorgolf inomhus är stort nu under den kalla och blåsiga årstiden.