17:e turen för kompisgänget från Bornholm!

Publicerat: 2023-08-17 - 15:06 - Skrivet av Joachim Orrenius

Det finns stammisar. Och så finns det ett gäng från Bornholm som nyligen besökte Tomelilla Golf för 17:e gången. Pytt i panna med god dryck därtill är en given tradition vid en av luncherna. Denna gång kryddades besöket med Paul Steinbecks allra första HIO.

Visslande och med ett brett leende knallar Lars Kjöller in i hotellreceptionen för att checka in i rum nummer fyra för ett par dagars golfliv. Efter kommer ytterligare tre glada golfare från Gudjem Golfklub.

Alla tidigare år har gruppen varit åtta personer. I år är första gången de endast är fyra.
- Alla har blivit lite äldre och några hänger tyvärr inte med längre så denna gång blev det vi fyra, berättar Lars Kjöller.

Under en av middagarna önskar gänget alltid äta pytt i panna.
- Och OP Anderson till. Det är tradition för oss. Efter det att vi åt pytt i panna här första gången tog vi med oss ​​den traditionen hem till klubbhuset på Bornholm. När vi i vår lilla grupp firar något speciellt, till exempel en födelsedag, äter vi pytt i panna, förklarar Lars Kjöller.

- Men det är viktigt att ägget till pytt i pannan bara är stekt på den ena sidan. Det här är en fin bana och vi får mycket god behandling (bemötande) här, säger Paul Steinbeck som kryddade årets tur med en HIO på hål 3.

- Jag slog till med drivern, bollen tog i vallen och studsade upp på green och rullade sen i hål. Det var mitt livs första HIO. Att få göra den i Tomelilla, det kan inte bli bättre!

Efter tre dagars boende med spel och god mat har det blivit dags för kompisgänget att ta bilen ner till färjeläget i Ystad för resan hem till Bornholm. Nästa år ses vi igen och förhoppningsvis kan alla åtta följa med då.