H22 vann division 1!

Publicerat: 2022-09-08 - 09:55 - Skrivet av Joachim Orrenius

Tomelilla Golfs serielag i H22 har gjort en riktigt stark säsong. Inför sjätte och sista deltävlingen, som igår avgjordes på hemmabanan, ledde laget med 19 slag före närmast jagande lag Romelåsen. Laget höll nerverna i styr under den blåsiga avslutningen och Tomelilla Golf kan nu titulera sig Skånes bästa serielag i H22 - vi tager av oss hattar, kepsar och övriga huvudbonader och gratulerar!

- Vi är många i laget som spelat mycket golf de senaste veckorna så formen är bra. Det svåraste idag var nog att putta, samt välja rätt klubba in till green. Det hände ibland att man var 30 meter kort eller lång flaggan 🙃, säger Tomelilla Golfs lagkapten Joakim Norgren.

Snacket innan start handlade mycket om blåsten och vilka regler som gäller om bollen blåser av green. Under de extremt svårspelade förhållandena krympte avståndet från 19 slag ner till sju slags marginal.

Hur ska ni fira seriesegern?
- Vi har inte diskuterat hur vi ska fira men det kommer nog.

I gårdagens segrande lag spelade: Filip Persson, Nils Persson, Joakim Norgren, Henrik Jönsson och Albin Henriksson (ej med på segerbilden nedan). Övriga spelare som under säsongen representerat Tomelillas H22-lag: Rasmus Norlander, Henrik Persson och Kevin Brandt.

Även vårt lag i H40 har faktisk möjlighet att vinna sin division 1-serie. Inför sista tävlingen på PGA är ledningen 16 slag ner till tvåan Bokskogen. Dessutom leder damerna Skåneserien zon Syd inför sista rundan. Kom igen Tomelilla!

Hur kommer det sig att det går så bra för våra serielag?
- Det är många här på klubben som spelar mycket golf och då är det lättare att behålla formen längre in på säsongen.

Tror du möjligheterna att träna inomhus i golfsimulatorn under vinterhalvåret har gett en extra dimension?
- Ja absolut och många har även tränat puttning i hallen. Hade vi kommit igång ännu tidigare i simulatorn hade vi presterat ännu bättre tidigare på säsongen, avslutar Joakim Norgren.

Och så några bilder från gårdagens avslutningsrunda på Tomelilla Golf.