Lyckad kickoff för damerna!

Publicerat: 2023-04-17 - 13:03 - Skrivet av Joachim Orrenius

I helgen hade klubbens damer kickoff inför årets säsong. Inte mindre än 46 golfsugna damer deltog! Det bjöds på scramble, lunch och information om årets säsong. Samt en HIO!

- Väldigt roligt att så många kom och extra glädjande att ett flertal nya damer syntes i vimlet. Ni är varmt välkomna, hälsar damkommitténs ordförande Lisa Jönsson.

Stort intresse för klubbens verksamhet.

Dagen inleddes med en tvåmanna scramble som vanns av Zaid Persson och Christina Knast-Månsson. Christel Arvidsson och Mette Nilsson kom tvåa, Annika Andersson och Kerstin Lindström blev trea och på fjärde plats kom Elsie Jönsson och Kerstin Molander.

Årets första golftävling - alltid lika roligt.

Under tävlingen lyckades Lisa Jönsson med bedriften att göra HIO på hål 17 (andra HIO:n i karriären) vilket såklart gratulerades med bubbel under lunchen.

HIO för Lisa Jönsson på hål 17.

I samband med prisutdelningen från dagens scramble prisades även vinnarna i damernas Winterseries (simulatorgolf-tävlingen) där totalt elva spelare deltagit under vintern. Vinnare blev Annika Nilsson och på andra plats kom Sonja Andersson.

Kick off-deltarrna fick även information årets tävlingsprogram och kommande aktiviteter. Mer info om aktiviteter finns att hitta under damkommitténs flik på hemsidan (finns under rubriken KLUBBEN).

- Grattis alla pristagare! Nu är vi igång och ser framemot en härlig golfsäsong, avslutar Lisa Jönsson.