Norge vann landskampen i footgolf på Tomelilla Golf

Publicerat: 2023-04-18 - 07:58 - Skrivet av Joachim Orrenius

Förra helgen arrangerades en träningslandskamp i footgolf mellan Sverige och Norge på Tomelilla Golf. I det svenska laget hittade vi bland andra hemmaspelarna Tobias Beijer, Joacim Lindholm och Jens Isaksson, som om några veckor deltar i VM i USA. Bara en sån sak. Landskampen på Tomelilla Golf blev en tuff match från början till slut. Båda lagen visade upp precision i sina sparkar och trots att matchen var jämn var det Norge som till slut drog det längre strået.

Tvådagarstävlingen bjöd på en kall och blåsig lördag samt en betydligt behagligare söndag. I de sista sex hålen visade norrmännen upp imponerande sparkar och en stark laganda som resulterade i en seger med 7 poäng mot Sveriges 3 poäng. Sverige kämpade hårt hela matchen igenom men kunde inte hänga med i de avslutande hålen.

Sverige kan ändå vara stolta över sin insats där laget visade upp teknik och kämpaglöd. Norge var dock starkare och förtjänade segern.

– Vi har tränat mycket under våren och det har gett resultat. Formen känns bra trots att det är tidigt på säsongen. Nu är det bara att fortsätta med träning på banan minst en gång i veckan fram till VM. Mängdträning är det som gäller. Tuffast i USA kommer vara temperaturskillnaden jämfört med hemma. Och sen gäller det att hålla koll på alligatorerna. Det är inga djur man leker med, avslutar Tobias Beijer.

VM i footgolf avgörs på fyra olika banor i Orlando, Florida, i slutet av maj. Resultaten från VM-äventyret kan du följa via Tomelilla Footgolfs sida på Facebook.